Home  »  Nieuws  »  Adcoma kan adviesfunctie beter vervullen

Adcoma kan adviesfunctie beter vervullen

Administratie- en adviesbureau Adcoma ziet op adviesniveau een belangrijke rol weggelegd voor online samenwerken 

met cliënt. 

Door de digitalisering van de administratieverwerking heeft het kantoor uit Etten de efficiency van de werkmethodieken, de transparantie en de kwaliteit verbeterd. "En als gevolg daarvan kunnen we onze adviesfunctie beter vervullen. Daar ligt de winst wat betreft efficiency en rendement", aldus Jan Goûtier, vennoot van Adcoma BV.
 

Zes medewerkers verlenen administratieve diensten aan ongeveer 200 mkb'ers waar ze buitengewoon goed contact mee hebben. "Vanuit die perceptie kunnen we goed kijken naar kansen en bedreigingen voor onze cliënten". UNIT4 prognose biedt Adcoma zijn cliënten een meerwaarde met een solide advies over de toekomst van hun onderneming. Het kantoor geeft zijn cliënten hiermee waardevolle adviezen om de koers van de afgelopen jaren voort te zetten of juist bij te sturen.

Geen faillissementen

Dat doet Adcoma allesbehalve zonder succes: "In de laatste vijf jaar hebben we onder onze cliënten geen faillissementen gehad, terwijl het voor de meeste ondernemers toch niet de meest eenvoudige tijden zijn. Dat zegt wellicht iets over de ondernemer, maar ook over ons kantoor. Daar hebben we misschien wel een steentje aan bij kunnen dragen". Ondernemers hebben niet altijd voldoende resources en inzicht om zelf alle ontwikkelingen op de voet te volgen.

Maar niet alleen de ondernemer, ook de accountant treft tegenwoordig allerlei nieuwe uitdagingen op zijn pad. "De beroepsregels worden aangescherpt en de controles op de organisaties nemen fors toe. Het naleven van steeds meer regelgeving slokt tijd op. De toenemende regeldruk vangt de business-software leverancier naar zijn tevredenheid op: "Daar gaat UNIT4 goed mee om, daar reageren ze alert op."

Processen efficiënt inrichten

Adcoma geeft de prioriteit op dit moment aan het continue blijven volgen van het werkkapitaal van de onderneming. Volgens Goûtier is het zaak om de processen efficiënt in te richten. "Daar heb je UNIT4 voor nodig. Door online samenwerken met de cliënt kunnen bepaalde handelingen gewoon snel en efficiënt worden gedaan. Dankzij de software van UNIT4 kunnen we als daar vraag naar is snel cijfers produceren en vertalen naar onze cliënten". Goûtier werkt al meer dan 10 jaar met UNIT4-software. " Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat UNIT4 de intentie had om in de accountancy-branche een bepalende speler te worden.

Vakbekwaam

Zijn gevoel heeft Goûtier niet in de steek gelaten. "Mijn verwachtingen zijn uitgekomen. De club blijft voortdurend in ontwikkeling om applicaties te verbeteren. Daar stellen ze zich ook transparant in op, met betrekking tot de afnemer, dus kantoren als wij." Want de mensen van de servicedesk van UNIT4 bieden hem geregeld een luisterend oor: "Het zijn buitengewoon vriendelijke, aardige en vakbekwame mensen met wie ik mijn ervaringen deel."

Goûtier vervolgt: "Ik denk dat de mensen van UNIT4 pas in staat zijn tot productverbetering, als ze goed luisteren naar wat er in het veld aan de hand is. Dat pikken ze ook op. Dat zie ik ook wel terug in de software, in kleine details."De samenwerking met de business-softwareleverancier bevalt hem dan ook prima. "Ik hoop dat we de samenwerking kunnen voortzetten zoals het op dit moment gaat."

"Het is altijd een gezellige bezigheid als de accountmanagers van UNIT4 langskomen op kantoor. Ik heb goed contact met ze. Laatst heb ik bij de UNIT4 Accountancy Tour ook de mensen van de servicedesk voor het eerst de hand geschud. Het zijn mensen die je nooit ziet, maar wel regelmatig spreekt. Ik heb ze allemaal een flesje wijn gegeven om ze toch eens te bedanken."

*Bron: UNIT4 Enovation oktober 2013

Terug naar overzicht